Geschiedenis

Vis moet betaalbaar, snel te maken en lekker zijn

VIER GENERATIES SIMONIS BEZETEN VAN VIS

Liefde voor vis

Een echt familiebedrijf met liefde voor vis. Generatie op generatie. De vierde inmiddels. Het zit familie Simonis in het bloed, het stroomt door de aderen. Wat eind 19e eeuw begonnen is als een palingrokerij is uitgegroeid tot meerdere vis(speciaal)zaken. Familie Simonis heeft een passie voor vis, deelt die passie voor vis en alles wat daarmee te maken heeft. 

Bezeten van vis

“Dag in dag uit is ons streven de klant blij maken met de lekkerste vis van Nederland. Dat leidt tot groei. In 2013 en 2017 werden onze nieuwe vestigingen geopend. Deze gaan qua niveau weer een stapje verder dan onze huidige vestigingen aan de haven en aan zee. Bediening, gedekte tafels. Echt een belevenis”, vertelt Allie Simonis, die samen met zijn zoon Alain, neef Dennis, en Dennis‘ moeder de dagelijkse leiding in handen heeft. Zoals gezegd: een familiebedrijf pur sang, bezeten van vis.  

“Dag in dag uit is ons streven de klant blij maken met de lekkerste vis van Nederland”

Pionier op visgebied

Simonis loopt voorop als het gaat om trends en ontwikkelingen in de viswereld. Enkele trends op een rij:

  • Rauwe vis zoals tonijn en zalm
  • Schaal- en schelpdieren
  • Duurzaam gevangen vis
  • Filets

“Iedere morgen kopen we over de gehele wereld mijn vis in”

Dennis Simonis vertelt: “Jaarlijks bezoeken we diverse landen om voorop de blijven in de mondiale trends van ons vakgebied. Denk hierbij aan Dubai, New York, Vietnam, Miami, Los Angeles en Sri-Lanka. Iedere morgen kopen we over de gehele wereld onze vis in. Wij willen de lekkerste en beste vis voor onze klanten"

Betaalbaar, eenvoudig te bereiden en bovenal lekker

Gevraagd naar de kracht van Simonis hoeft Simonis niet lang na te denken. “Vis moet betaalbaar, snel te maken en bovenal lekker zijn. Iedere dag weer!”

Innovatieve ontwikkelingen

Innovatie is een belangrijk aspect binnen familie Simonis. Stilzitten is er niet bij. In 2011 is de gehele zaak uitgerust met LED-verlichting en speciale verlichting boven de toonbank die de vis, liggend in de toonbank, laat leven. Over de vis wordt een mist van koud gedestilleerd water gesproeid, waardoor de vis niet uitdroogt en langer vers blijft. Een ultramodern, gekoeld haringmeubel zorgt voor nog betere kwaliteit haring. Mede door deze innovatieve ontwikkelingen, de passie voor het vak en het streven naar blije klanten is Simonis in 2011,2015 en 2016 winnaar geworden van de AD-haringtest.

Het ontstaan van Simonis in een notendop

1880  Opa Albert Simons opent een café en rokerij aan het Haagse Westeinde.
1935  Zijn zoon Albert en vrouw Geer zijn een begrip op de Haagse Markt met gerookte paling.
1966  Kinderen Wil, Herman en Allie openen een viswinkel op het Markthof.
1978  De viswinkel wordt ingeruild voor een geheel nieuwe vestiging op de vernieuwde Markthof.
1980  Opening van de Simonis-vestiging aan de haven. 
1988  Grote verbouwing van de vestiging aan de haven. 
1998  Wederom een grote verbouwing van de vestiging aan de haven. 
2001 Opening Simonis aan zee
2002 Opening Simonis op de boulevard.
2011  Grote verbouwing met innovatieve ontwikkelingen.
2011  Winnaar AD-haringtest. 
2013 Opening Catch by Simonis aan de jachthaven van Scheveningen.
2015  Winnaar AD haringtest
2016  Wederom Winnaar AD haringtest

2017

Opening Encore by Simonis

2019 Opening Pop-up store Simonis op de Hoek

De vestiging aan de haven

“De vestiging aan de haven is een begrip in de regio geworden. De vestiging biedt plaats aan circa 300 gasten en buiten kunnen we ook nog eens 120 gasten ontvangen. Niet alleen in Scheveningen kennen mensen Simonis. Het reikt tot ver daarbuiten en daar zijn we ontzettend trots op! Iedere generatie in onze familie is bezeten van vis. Dat maakt het tot een succes”, vertelt een enthousiaste Allie Simonis.